Pravica do odstopa potrošnika od pogodbe in vračila blaga

Potrošnik (navedeno velja izključno za fizične osebe, ki pridobijo blago za namene izven svoje pridobitne dejavnosti) ima pravico, da v 14 dneh od prevzema blaga prodajalcu sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Rok se začne šteti naslednji dan po datumu prevzema blaga.

Kako uveljavljati odstop od pogodbe (odstopna izjava)

Za uveljavitev pravice do odstopa mora potrošnik z nedvoumno izjavo obvestiti ponudnika o svoji odločitvi o odstopu od pogodbe. Potrošnik si lahko s spletne strani prenese obrazec za odstop od pogodbe in ga v roku pošlje ponudniku, ali pošlje katerokoli nedvoumno izjavo, iz katere jasno izhaja, da odstopa od pogodbe. Šteje se, da je potrošnik podal odstopno izjavo pravočasno, če jo pošlje v roku, določenem za odstop od pogodbe. Priložena mora biti tudi kopija računa ali drugega ustreznega dokumenta.

Odstop od pogodbe potrošnik sporoči na e-naslov prodajalca:[email protected] ali s priporočenim pismom, poslanim po pošti na naslov ELKOTEX D.O.O., Magistrova 1, 1000 Ljubljana.

Vračilo blaga

Če je potrošnik blago že prejel in odstopi od pogodbe, ga vrne prodajalcu v celoti, skupaj s pripadajočo embalažo in dokumentacijo brez nepotrebnega odlašanja oziroma najpozneje v 14 dneh po obvestilu o odstopu pogodbe. Šteje se, da potrošnik pravočasno vrne blago, če ga pošlje pred iztekom 14 dnevnega roka za vračilo. Neposredne stroške vračila blaga nosi potrošnik.

V primeru, da je potrošnik ob nakupu prejel darilo, mora ob vračilu blaga vrniti tudi navedeno darilo, sicer se mu vrednost darila obračuna po veljavnem ceniku.

Potrošnik blago vrne ali po pošti na naslov: ELKOTEX D.O.O., Magistrova 1, 1000 Ljubljana ali ga osebno prinese na prevzemno mesto prodajalca, ki se nahaja na tem naslovu. 

Strošek vračila blaga bremeni kupca

Edini strošek, ki bremeni potrošnika v zvezi z odstopom od pogodbe, je strošek vračila blaga, ki je odvisen od vsakokratnega veljavnega cenika ponudnika storitev, ki ga potrošnik izbere za pošiljanje blaga. Pošiljk z odkupnino ne sprejemamo.

Odgovornost za zmanjšanje vrednosti blaga

Potrošnik odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje vrednosti posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga, zaradi česar se uporabniku priporoča, da je blago nerabljeno, nepoškodovano, v nespremenjeni količini in v originalni embalaži.

Sklenitev pogodbe na daljavo potrošniku ne daje več pravic kot sklenitev pogodbe na klasičen način, zato potrošnik ne more in ne sme prejetega blaga neovirano uporabljati v času do odstopa od pogodbe. Potrošnik sme opraviti ogled in preizkus prejetega blaga le v obsegu kot je to nujno potrebno za ugotovitev dejanskega stanja in kot je to običajno v fizičnih prodajalnah. Vsakršno “preizkušanje”, ki odstopa od navedenega, je mogoče šteti za uporabo blaga, potrošnik pa odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga. V kolikor določene lastnosti oz. neskladnosti z željami potrošnika izhajajo že iz navodil za uporabo, oz. iz tehnične specifikacije, potem raba blaga ni nujno potrebna za ugotovitev navedenega.

Ker želimo, da postopek odstopa od pogodbe poteka brez zapletov v izogib zmanjšanju vračila kupnine, smo pripravili kratek seznam, na kaj je treba biti pozoren pri nakupu na daljavo:

  • previdno odprite embalažo in jo hranite v nespremenjenem stanju, dokler niste v celoti prepričani, da je izdelek ustrezen; ob vrnitvi izdelka ga vrnete v originalni nepoškodovani embalaži v izogib zmanjšanju vračila kupnine;
  • z izdelki, ki ste jih prejeli, rokujte previdno, saj lahko pride do poškodb in prask, predvsem na izdelkih, ki imajo lakirane črne površine (monitorji, LCD televizorji, ohišja aparatov itd. …),
  • v tiskalnike ne vstavljajte kartuš ali tonerjev dokler niste prepričani o ustreznosti izdelka za svojo uporabo,
  • ne odstranjujte zaščitne folije,
  • ne opravite registracije blaga v aplikacije, podaljšane garancije proizvajalca ipd.,
  • prenosniki, namizni in tablični računalniki, telefoni in elektronski bralniki naj ostanejo v prvotnem stanju; to pomeni, da aktivacija in registracija programske opreme ne sme biti opravljena ob vračilu blaga,
  • ne odpirajte izdelkov, ki imajo varnostni pečat (nosilci zvoka in slike, programska oprema) ali pečat (električne zobne ščetke, depilatorji,…),
  • na izdelkih ne smejo biti vidne sledi uporabe (prah, dlake, praske, madeži, umazanija, …),
  • na izdelkih ne smejo biti vidne sledi montaže (uporabljena vodila, vgradne praske, …) ali poškodbe, ki nastanejo pri vgradnji aparatov; ne vgrajujte aparatov dokler niste prepričani, da ustrezajo vašim zahtevam.

Zmanjšanje vrednosti blaga, ki je bilo uporabljeno (preko meja preizkusa za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga) znaša določen % od redne maloprodajne cene blaga na dan nakupa tega blaga in stroške čiščenja: v primeru, da je iz razlogov na strani uporabnika na blagu nastala škoda (npr. da je blago oz. sestavni deli prodajnega kompleta poškodovano, v spremenjeni količini ali kvaliteti, neoriginalni oz. poškodovani embalaži ali ima vidne znake uporabe) je ELKOTEX  upravičen od uporabnika uveljavljati povračilo celotne škode na blagu, skladno s temeljnimi načeli civilne odškodninske odgovornosti. Odgovornost uporabnika za plačilo zmanjšanje vrednosti blaga lahko znaša do zneska polne redne maloprodajne cene blaga na dan nakupa tega blaga, glede na obseg zmanjšanja vrednosti in vso morebitno dodatno škodo npr. stroške čiščenja.

Kdaj odstop od pogodbe ni mogoč

Potrošnik nima pravice do odstopa od pogodbe pri pogodbah, katerih predmet je blago, ki je bil izdelan po natančnih navodilih potrošnika, ki je bilo prilagojeno njegovim osebnim potrebam, ki zaradi svoje narave ni primerno za vračilo, ki je hitro pokvarljivo ali kateremu je že potekel rok uporabe. Možnosti odstopa od pogodbe ni pri nakupu blaga z varnostnim pečatom, če je potrošnik odprl varnostni pečat.

Odstop od pogodbe tudi ni mogoč:

  • za brivnike, depilatorje, strižnike, zobne ščetke, oblikovalce brade, dodatke za britje, laserske odstranjevalce dlačic, strižnike nosnih/ušesnih dlačic, prirezovalnike dlačic na telesu, dodatke za nego zob, dodatke in nastavke, osebno nego, otroške pripomočke, oblikovalce las in vse vrste ušesnih slušalk in drugo podobno blago, ki ni originalno zapakirano oz. je bil odstranjen pečat ter nakazujejo uporabo izdelka;
  • za blago ali storitve, katerih cena je odvisna od nihanj na trgih, na katera podjetje nima vpliva in ki lahko nastopijo v roku odstopa od pogodbe;
  • za blago, ki je izdelano po natančnih navodilih potrošnika in prilagojeno njegovim osebnim potrebam;
  • za blagu, ki zaradi svoje narave ni primerno za vračilo, je hitro pokvarljivo ali mu hitro preteče rok uporabe;
  • za opravljano storitev, če podjetje pogodbo v celoti izpolni ter se je opravljanje storitve začelo na podlagi potrošnikovega izrecnega predhodnega soglasja in s privolitvijo, da izgubi pravico do odstopa od pogodbe, ko jo podjetje v celoti izpolni;
  • zapečatene avdio- ali videoposnetke in računalniške programe, če je potrošnik po dostavi odprl varnostni pečat;
  • zapečatenega blaga, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je potrošnik po dostavi odprl pečat;
  • pri nakupu hrane za male živali, v kolikor je embalaža odprta ali poškodovana;
  • blago, ki je zaradi svoje narave neločljivo pomešano z drugimi predmeti;
  • digitalne vsebine, ki se ne dostavijo na otipljivem nosilcu podatkov, če se je opravljanje storitve začelo na podlagi potrošnikovega izrecnega predhodnega soglasja in s privolitvijo.

Vračilo denarja

Vračilo opravljenih vplačil vključno s stroški dostave (razen dodatnih stroškov zaradi izbire vrste dostave, ki ni cenovno najugodnejša ponujena standardna oblika dostave s strani prodajalca) bo izvedeno takoj, ko je to mogoče, najkasneje pa v roku 14 dni od prejema sporočila o odstopu od pogodbe. Prodajalec ima pravico vračilo kupnine zadržati do prevzema vrnjenega blaga ali do predložitve dokazila, da je potrošnik izdelek poslal prodajalcu.

Prodajalec vrne prejeta plačila potrošniku z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil potrošnik (kar je najbolj običajno s plačilom na transakcijski račun), razen če je potrošnik izrecno zahteval uporabo drugačnega plačilnega sredstva in če potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih stroškov. 

Pogosta vprašanja:

Ali moram navesti razlog za odstop od pogodbe v 14 dneh?

Ne, ob odstopu od pogodbe v 14 dneh ne potrebujete navajati razloga za vračilo. Vendar pa bo napisani razlog zelo dobrodošel, saj nam bo ta pomagal kot povratna informacija o artiklu.

Ali lahko vrnem artikel v 14 dneh, če sem pravna oseba (nakup na podjetje)?

Za pravne osebe (račun na podjetje), Zakon o varstvu potrošnikov in s tem pravica do odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo, ne velja. Podjetjem, samostojnim podjetnikom in drugim pravnim osebam omogočamo vračilo izdelkov v okviru garancijskih pogojev in jamčevalnih zahtevkov v primeru napak, kot izhaja iz . Za vsa dodatna vprašanja nas pokličete na 01/583 79 10 ali nam pišete na [email protected]. Z veseljem vam bomo odgovorili.

Katere dokumente moram priložiti ob vračilu artiklov v 14 dneh?

Za izvedbo postopka za vračilo kupnine ob odstopu od pogodbe oz. vračilu v 14 dneh potrebujemo naslednja dokumenta:

  • Izpolnite obrazec za vračila artiklov, kjer boste izpolnili vse podatke, ki jih potrebujemo za izvedbo vračila ali pisna izjava, iz katere izhajajo enaki podatki,
  • Priložite tudi kopijo računa.

Kdaj bom dobil vrnjen denar?

Kupnino vam bomo vrnili na vaš račun v najkrajšem možnem času, ampak ne kasneje kot v 14 dneh od vaše vloge za vračilo, vendar šele po tem, ko so artikli vrnjeni v skladišče (v primeru vračila po pošti).

Kakšna je zakonska podlaga za odstop od pogodbe v 14 dneh?

Pravico do odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo ureja Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-1), Uradni list RS, št. 130/22 in je neodvisna od jamčevalnih zahtevkov za odpravo napak in garancije.

Kako pravilno preverim ali mi artikel ustreza, da ga potem še vedno lahko vrnem?

Ko prejmete artikel se najprej prepričajte, da ima nepoškodovano embalažo in mu previdno odstranite embalažo. Embalažo hranite dokler niste prepričani, da vam artikel ustreza in da deluje brez težav. Preverite njegove osnovne funkcije, brez da bi odstranjevali zaščitne folije. Te odstranite šele, ko ste popolnoma prepričani, da artikel nameravate obdržati.

Sklenitev pogodbe na daljavo potrošniku ne daje več pravic kot sklenitev pogodbe na klasičen način, zato potrošnik ne more in ne sme prejetega blaga neovirano uporabljati v času do odstopa od pogodbe. Potrošnik sme opraviti ogled in preizkus prejetega blaga le v obsegu kot je to nujno potrebno za ugotovitev dejanskega stanja in kot je to običajno v fizičnih prodajalnah. Vsakršno “preizkušanje”, ki odstopa od navedenega, je mogoče šteti za uporabo blaga, potrošnik pa odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga. V kolikor določene lastnosti oz. neskladnosti z željami potrošnika izhajajo že iz navodil za uporabo, oz. iz tehnične specifikacije, potem raba blaga ni nujno potrebna za ugotovitev navedenega.

Ali moram vrniti artikel v originalni embalaži?

V primeru vračila blaga, mora kupec blago vrniti nazaj v originalni embalaži (tj. embalaži proizvajalca). Za samo pošiljanje blaga lahko kupec uporabi embalažo prodajalca ali lastno embalažo, ki blago ustrezno zaščiti na primerljiv način.

Ali lahko vrnem artikel brez dodatkov?

V primeru odstopa od pogodbe morate vrniti artikel v celoti, skupaj z vsemi dodatki, ki ste jih prejeli skupaj z artiklom, npr. kabli, polnilci, slušalkami, ipd.

Od kdaj pričnemo s štetjem 14 dni?

Pri odstopu od pogodbe rok 14 dni prične teči prvi dan po prevzemu artikla in se izteče z iztekom štirinajstega dne. Primer: v kolikor blago prevzamete / prejmete po pošti 1. dne v mesecu, prične 14 dnevni rok teči 2. dne v mesecu, zadnji dan roka je 15. dan v mesecu, 16. dan v mesecu pa se je rok že iztekel in odstopa od pogodbe ne morete več uveljavljati.

Če vrnem artikel pri katerem sem uveljavljal bonus, popust, darilni bon ali kakšno drugo ugodnost, kateri znesek dobim povrnjen?

Pri odstopu od pogodbe, kjer je bil koriščen bonus, koda za popust ali promocijska koda, se ta sredstva upoštevajo kot popust in se uporabniku ne vrnejo. Na TRR uporabnika ali drugo plačilno sredstvo, v kolikor to izrecno zahteva uporabnik, se vrne le vplačani znesek.

Darilni bon se pri odstopu od pogodbe upošteva kot plačilno sredstvo in zato se znesek le-tega, v primeru odstopa od pogodbe, vrne kupcu.

Ali katerih artiklov ni mogoče vrniti?

Da, čisto vsega blaga ni mogoče vrniti. Vabimo vas, da vpogledate v seznam blaga, za katerega vračilo ni mogoče, ki je naveden zgoraj.